Friday, July 23, 2010

Perjalanan Hari Jumaat Y begitu ....

salam tu semua teman blogger..
n senyum sokmo k

ni cik itam nk story mory cket sal hari ni
ptg td mse cik itam n d'geng g anta member cik itam g terminal

mase perjalnan pergi 2,
takut lambt sampai kt terminal 2
kami pun gunelah highway ingtkn x sesak..

bile sampai kat kg pe ntah lupe dah..
sesak jugak jalan nyer..
ingtkn pe lah kat depan 2..

rupenyer xcident moto ngn kete,
mse cik itam dalam kete 2 nmpak la dak y terbaring kat tengah jalan 2
ad makcik sorang 2 duk kibas2 dak 2,
dak y xcident 2 laki2 mybe skola lagi kot..
sbb pakai suar skola..

perjalanan mase pergi ni x lah sesak cam mase balik ke U
Ya ALLAH, sesak nyer jalan dri mule2 msuk jaln kat bndr sampailah kat highway ..

mybe sbb mse 2 ujan renyai2 kot....
jem nyer bukan men lagi lah..
xtau bpe lame duk dalam kete 2 n tgk2 kerenah msing2
y nk cepat 2,ikut suke je ikut jalan mne pun...

sebelum msuk susur ke highway 2...
ad stu lagi excident kete..
dalam 4 or 5 buah kot excident 2
mybe time jem 2 xsempat nk brek kot..
jd kete mereka 2 brtemu bumper depan n bumper blakang..
ad wira,satria neo, myvi mybe n x ingt da...

bile dah lepas y 2..
kami pun terus je lah nk naik tas highway 2...
belum msuk highway lagi pun dah stat jem balik da...
sesak punyer lah jauh mybe sampai 3 or lebih km kot..
bile dah msuk highhway ni lagi lah mcm2 rgam org leh tgk..
y double line leh jdi 4 d'buatnyer
jalan y x berturap pun d ikutnyer..
hingga kn kesian lah cik itam tgk pakcik y bwak moto sorang 2,
nk elak dri kete2 y nk cepat la katekn ..
sampai nk tersembam lam lumpur kat tepi jalan ..

kan ujan, kat tepi y xde tar 2 licin lah kan..
ish3x

bile da smpai kat tas jambtan rsenyer..
bru lah tau ap punce nyer
y sbbkn jem sampai berkilo2 meter 2..
ad excident lgi..
ni moto ngan kete viva mybe..

ntah lah ngan ari ni..
bnyk tol excident..
bnyak tol trak tunde dapat duet ari ni..
sbb ramai y tepon dieorg nk suh anto bengkel..

perjalnan kami y biasa amik mase 30 minit
jdi 1jam 1/2..
sian lak kat member cik itam y drive 2..
kejang kaki nyer duk tekan brek je..

tp ALHAMDULILLAH la x jdi pape kat kami ni..

2 comments:

Cik Bucken said...

banyakkk giloos excident nye...
dont drink n drive^_^

::::.cik itam..:::: said...

tau xpe.. letih .. wlaupn duk lm kete...