Monday, March 14, 2011

Tsunami Japan in Al-QURAN




Tsunami Japan in Al-QURAN

Tsunami is a Japanese word from a double root: tsu, meaning port or harbour, and nami, meaning wave. The word looks innocuous or harmless in simple translation, but to those who live on the rim of the Pacific it can spell d i s a s t e r. What I want to share here is, no matter how modern and advance the technologies in Japan or even the whole countries world wide, God's power are unchallenged.

The input below I get it from Fb Friend and he want this to be share with every1.


Tsunami Jepun disebalik Al- Quran



1. Tarikh yg berlaku adalah pada 11/3/2011 bersamaan 6 RabiulAkhir 1432 Hijah or 6/4/1432.
2. so dengan tahun 1432 di pecahkan 14 || 32.
3. Jawapanya Jujuz ke 14 Quran.
4. Dan bulan 4.

Rahsia angka tahun ini : Jujuz 14 Ayat Quran ke 4.

Rujuk di Quran.

1. Jujuz 14 bermula pada surah Al-Hijr, dan ayat ke 4 dari surah AL Hijir menyatakan

"Dan kami tidak membinasakan suatu negeri, melainkan sudah ada ketentuan yang tetap baginya".

2. Rahsia seterusnya yang menunjukan Malapetaka ini akan berlaku di Jepun ialah dengan kedudukan Jepun dan Wilayah Seedai pada kedudukan geografi bg ( Jepun : Latitiude 36, Longtitude 138)

so dlm 1432, 14 dh di ketahui Jujuz Al Quran. maka yang di pecahkan 14 || 32 so di pecahkan lagi 3|2 ,so now secret no adalah 3.

di ambil pula lokasi latititude dan longitude.

3+6+1+3+8 = 21
so next 2+1 = 3
proved *. yg di maksudkan dengan no 3 adalah negara jepun.

Dan di dalam jepun jugak terdapat banyak wilayah.. maka wilayah yang akan di turunkan malapetaka itu ? Wilayah Seedai pada kedudukan geografi Latitiude 38'15 dan Longtitude 140'53

makan 3+8+1+5+1+4+0+5+3 = 30
so next 3+0 = 3.
*proved wilayah yang tuhan maksudkan dgn angka 3 adalah Wilayah Seedai di Jepun.

3. Rahsia seterusnya dengan tarikh 6

msa yang di laporkan oleh Jabatan Metrologi Rusia.. gempa bumi berlaku pada masa 1446 waktu Jepun..

so 1+4+4+6 =15
so next 1+5 = 6
*proved 6 membawa maksud masa yang akan berlaku.

4. Dah yang seterusnya 1432 apabila di pecahkan 14||32, kini di ambil pula angka 14 dan di pecahkan 1||4 , maka angka satu boleh di kelaskan sebagai permulaan hari. maksudnya di dalam Islam Jumaat adalah hari pertama dalam minggu itu. so angka satu memberi maksud malapetaka itu akan berlaku pada hari Jumaat.

5. Lihat.. betapa benarnya ayat al quran. segala yang di nyatakan tetap berlaku. walaupun sudah berabad kitab Quran di turunkan.

6. Walaupun zaman berubah sejauh mana sekalipun.. Al-Quran tetap bagi sepanjang zaman.
7. Di percayai banyak lagi rahsia yang masih tidak dapat di ketahui di dalam tarikh ini. namun sekadar ini pun telah membuatkan kita lihat dengan mata kita sendiri betapa mulia Al-Quran. dan segala yang di ungkapkan di dalamnya
8. WauAllahhu Allam.

Di persilakan untuk share. bg mengingati kite kembali tentang segala perkara yang terkandung di dalam Al-Quran adalah benar buat selamanya. mahupun di dunia atau pun akhirat.

You also can read this : How's Japan prevent Tsunami

psttt: skunk ni satu dunia duk heboh sal karikatur kat bawah ni..
apada kartunis ni.. wat malu malaysia jer..

satu lagi jepun sekarang dalam keadaan yang lebih bahaya ::::Saintis nuklear tempatan mengesahkan kesan radioaktif daripada loji nuklear Daiichi Fukushima yang didakwa mengalami kebocoran akibat gempa bumi di Jepun Jumaat lalu.
edit:Satu letupan kuat merosakkan loji nuklear ketiga Fukushima, dengan asap tebal dan api menjulang di reaktor berkenaan, sebentar tadi

10 comments:

ozzy said...

Assalam..

Info yg menarik..thanks

Cik Itam @ ira said...

wasalam..
wc..

! Encik Nakal ! said...

setiap berlaku mesti ada hikmah di sebaliknyaa~~~

Cik Yana said...

Nice entry. Ligat otak cik Yana mengira sambil baca entry ni :)

sri rahayu mamat said...

salam..
fuh, bnyknyer nombor! agak pening mummy nak pahamkan..hihihihi... pape pon, semua yg berlaku telah tersurat...yg tersurat ada yg tersiratnya... thanks 4 the info dear...:)

Suhaida Hassan said...

menarik !!nak mintak share ea.=) ehe.

Cik Itam @ ira said...

sile2

KinosKoko said...

x baik gurau ksar mcm katun tu la..org ngah sedey, dia memain lak..

Cikgu Fikri said...

entry yg sgt menarik yer...
sememangnyer byk perkaitan matematik dengan Al-Quran..
Sistem number pown byk ditemui di dalam Al-Quran seperti dlm surah Al-Kahfi dan lain2 lg..
:)

Sikurustegap said...

Tuhan Maha Kuasa