Monday, May 2, 2011

re-post- jodoh- wanita daripada rusuk lelaki~~~

assalam..
ni cik ira nk stori sikit..
dalam minggu lepas or ntah la tak ingat dah
ad sorang member cik ira citer.. 
sal jodoh..
pas 2 dia ada cerita la sikit..
ce cite ce cite~~
hehehe

die ckp mse skool dlu ustaz die ad ckp,
yang jodoh kita memang dah di tetapkan sejak azali lagi.


and

sebelum kite bertemu dengan jodoh kita 2,
sentiasa berdoa agar jodoh kita masih bernafas di muka bumi ALLAH S.W.T ini..


pas 2 ein ada smbung lg,
ein cakap..
maybe sesiapa yang jadi andartu or bujang telajak 2..
mybe lah kan..
jodoh dia dah meninggal....
so sentiasa berdoa supaya
di percepatkan bertemu jodoh yang telah ditetapkan untuk kita..


~~~wallahualam


setiap wanita itu dijadikan dari rusuk kiri lelaki.
dan lelaki itulah jodoh kita..
renung2kan dan selamat beramal...


sape lah kan jodoh kita erk???,
mybe da lame dia kat depan kita...
atau pun maybe yang bru kita kenal..


repost entry lame punyer~~~ 2 thun lepas punyer kot ni..
same2 bace kay..


wasalam guys~~
chow!
peace yaw~~!!


suke dengar lagu ni~~

Pemergianmu by in-team



[Ya Rasulullah...]
Kau masih tersenyum mengubat lara
Selindung derita yang kau rasa
Senyuman yang mententeramkan
Setiap insan yang kebimbangan

Hakikatnya, tak tertanggung lagi derita
Di pangkuan isterimu Humaira'
Menunggu saat ketikanya
Diangkat rohmu bertemu Yang Esa

Tangan dicelup di bejana air
Kau sapu di muka mengurangkan pedih
Beralun zikir menutur kasih
Pada umat dan akhirat

Dan tibalah waktu ajal bertemu
Penuh ketenangan jiwamu berlalu
Linangan air mata syahdu
Iringi pemergianmu

Oh sukarnya untuk umat menerima
Bahkan payah untuk Umar mempercaya
Tetapi iman merelakan jua
Bahawa manusia 'kan mati akhirnya

Tak terlafaz kata mengungkap hiba
Gerhanalah seluruh semesta
Walaupun kau telah tiada
Bersemarak cintamu selamanya

Ya Rasulullah
Kau tinggalkan kami warisan yang abadi
Dan bersaksilah sesungguhnya
Kami merinduimu

6 comments:

AZRUL AZMI said...

catwalking here.... hehehhee... nice topic...

baru ahu yang ada jodoh ynag ditetapkan yang sudah mneninggal dunia....

AdaApe..? said...

best3...hehehehe

Nor Suhaiza said...

oooo...mcm tu ek...
xpnh dgr pon...

happy blogging...:)

Aida Omar said...

pernah dgr yg jodoh kite sebenarnya telah ditetapkan..kita je tak tahu siapa die..
tapi yg meninggal tu xpernah lg dgr..
good info.. ^_^

Hope dapat jodoh yg terbaik..

EchA rAiEsYaH said...

sm0ge j0d0h kite adalah yg trbaekk :)

Cik ira said...

amin.. harap2 kite semua mndapat jodoh yang baik...