Sunday, October 30, 2011

doodle gune excel...

assalamualaikum~~
what up guys...
hari ni keboringan melanda cik ira...
so, pe lagi godek2 blog orang ler kije nyer..** stadi malas giler...~lalalala
godek punyer godek.. jumpe 1 blog ni..

mule2 serius tak cayer yang semua hasil kije die 2, beliau lukis gne excel..
hehe
sori ye nurdani.. coz mule2 mmg xcyer...
pas tu try tgk semua hasil kije die.. okay..ni mesti try ni..**dalam hati je ler..
so , cik ira pun try la wat..
and tengok lah hasil tangan cik ira lak. hehehe

kije2 tika keboringan melanda


tarrraaa


+
+
+
+


hohoho.. my first tyme using excel




(gambar perlu di removekan)

hahaha.. jdik tak nurdani???

okay.. da siap....
wink wink...
wasalam

4 tanda sekiranya wanita telah jatuh cinta


4 tanda sekiranya wanita telah jatuh cinta.

Pandangan mata-

Pandangan mata seorang wanita biasanya lebih terbatas berbanding mata lelaki yang lebih liar. Sekiranya anda sedar seseorang wanita yang gemar memerhatikan tingkahlaku anda walaupun secara bersembunyi, ia mungkin menunjukkan perkara yang positif bahawa mereka mungkin berminat atau telah jatuh cinta terhadap diri anda. Ianya terpulang kepada anda untuk mengambil tindakan yang seterusnya.

Senyuman-

Apabila hubungan mata telah dibuat, ia biasanya disusuli dengan senyuman. Ini mengukuhkan lagi bahawa mungkin wanita tersebut telah bersedia untuk mengenali anda dengan lebih lanjut. Selain daripada itu, tanda ini juga menunjukkan bahawa wanita tersebut bersedia sekiranya anda ingin memulakanperbualan.

Perbualan-

Kebanyakan wanita masih berpegang terhadap kepercayaan bahawa lelaki yang perlu untuk memulakan perbualan terlebih dahulu dan bukannya mereka. Sekiranya wanita yang memulakan perbualan terlebih dahulu, ia adalah tanda yang kukuh bahawa mereka mungkin berminat terhadap diri anda. Memulakan perbualan adalah merupakan cara mudah untuk mengenali seseorang dengan lebih rapat.

Bahasa tubuh-

Apabila anda telah memulakan perbualan tetapi wanita tersebut menunjukkan reaksi tubuh yang kurang selesa, ia bukan bermakna mereka tidak berminat terhadap diri anda. Berkemungkinan ia disebabkan oleh faktor gemuruh berhadapan dengan orang yang mereka telah memendam perasaan. Jangan terlalu awal membuat penilaian. Ambil masa untuk mengenali mereka dengan lebih rapat lagi.

sumber:http://www.top5reason.com/index.php/4-tanda-wanita-jatuh-cinta/

so, peka lah sikit  kat orang sekeliling~~~

Saturday, October 22, 2011

Mainan Kuasa BARAT dalam kerajaan kepimpinan Mua'mar Al Qaddafi di LIBYA


Al-Fatihah buat Gaddafi.

Sekarang mari kita lihat apa yang tidak kenanya dengan Kerajaan Libya dibawah pimpinan Mua'mar Al Qaddafi:

1. Setiap individu rakyat Libya menerima imbuhan daripada hasil minyak petrol Libya yang dimasukkan terus ke akaun Bank masing-masing. Tak payah nak tuntut royalti dah! Ini juga amalan Kerajaan Emirat Arab Bersatu yang memperuntukkan didalam Perlembagaan bahawa 40% daripada hasil minyak UAE adalah untuk rakyatnya!

2. Cukai pendapatan paling maksimum pun hanya 12%;

3. Bank di Libya tidak mengenakan sebarang faedah/ riba';

4. Qaddafi bersumpah bapa dan keluarganya tidak akan memiliki rumah selagi tiap rakyat Libya tidak mempunyai rumah. Bapa Qaddafi sudahpun meninggal dunia tanpa punya rumah, dan Qaddafi serta anak isterinya masih duduk didalam khemah;

5.Di Libya tidak ada rumah yang dipajak;

6. Mana-mana rakyat yang mahu bertani atau berladang akan diberikan tanah, haiwan ternakan dan benih percuma;

7. Tidak ada bil elektrik di Libya;

8. Pendidikan adalah percumn;

9. Kemudahan perubatan adalah percuma;

10. Tiap pasangan pengantin baru mendapat peruntukkan one-off payment berjumlah 6,000-00 dinar daripada Kerajaan;

11. Harga gas terlalu murah pada nilai 12 cents per liter;

12. Pembelian kenderaan diberi pembiayaan kewangan tanpa faedah;

13. satu sistem pengairan dan saliran yang hebat dibina untuk mengujudkan kawasan pertanian yang membebaskan Libya daripada pergantungan kepada sumber makanan luar;

14. Rakyat dan negara Libya menikmati mutu kehidupan yang tinggi berbanding dengan negara Afrika yang lain.

15 Kebanyakan sekim kesihatan umum, pendidikan dan minyak dibawah subsidi kerajaan.

16. Libya mempunyai kadar kematian bayi yang paling rendah dan kadar hayat yang tinggi;

17. Kadar celik ilmu adalah 90% (sedangkan semasa rampasan kuasa oleh Qaddafi terhadap Raja Idris kadar celik-ilmu hanyalah 10%);

18. Kurang daripada 5% penduduk yang kelaparan/ tanpa rumah; satu jumlah yang jauh daripada Amerika Syarikat;

19. Apabila berlaku kenaikan harga makanan, Qaddafi menghapuskan semua cukai atas makanan;

Thursday, October 20, 2011

photo _frenz-4ever

assalam uoollss... 

uolllsss kat sana sehat, i'olllsss sehat jer ni..

hehehe... 

ni hasil kerja tangan cik ira uollsss..

mereka2 ni rumate, clazmate, coursemate i'olllsss..

nak kenal, sms cik ira okay~~

hahaha
**giler gedik ayat2 cik ira kat atas...
malu2..





hahhhhh~!!!
ni cik ira ler plak...

**kul 4 pagi nanti akan bertolak ke Key El
ad trip ke Jabatan Pengurusan Sisa Pepejal kat Putrajaya uollsss
lepas 2 pg ke Landfill kat Semenyih..
Doakan perjalanan kami selamat pergi dan selamat balik ye kenalan2 blogger **


Wednesday, October 19, 2011

hari rabu tanpa kata

assalamualaikum

wasalam


share dari segi pandangan seorang ustaz~~

Monday, October 17, 2011

girls day out-- black+red


assalamualaikum'
hehehe
kan da jnji nak post tyme kami g berjimba2 di genting + bukit tinggi
nak tgk???
layanzzzz

gambor sorang-sorang



gambor berdua

nur'ain + cik ira
shafarin + cik ira

gambor bertiga


gambor ber'empat


Gambor berlima
okay itu saja je yang leh upload.. nanti kang penuh plop gmbo kat sini..

okbai..
da selesai....

wasalam~~~